בתאריכים 3-5 ליוני, נערך באילת אירוע מוטורי. עכשיו, אירועים מוטוריים נעשים כל הזמן, כולל אירועים מוטוריים אחרים בתאריך זה, אבל אירוע בו משתתפות קרוב למאה מכוניות ומגיעים אלפי צופים — זה כבר משהו שראוי לציון. והיי, בשביל זה אני כאן.

מועדון IMC ועוד גורמים, כולל עיריית אילת, הצליחו להפיק אירוע דראג, מאוץ לרבע מייל. האירוע הצליח מבחינת המתחרים, וזה לא מובן מאליו כשהחום השורר בעיר הקיט הדרומית עמד על כ־40 מעלות. ובואו רק נגיד שאתם לא רוצים להיות אחד המכלולים המכניים במכונית, אני לא בטוח שאפילו לנהוג עם חליפת מירוץ... אלא כמובן אם התחריתם עם מכונה חדישה וממוזגת, כמו אודי RS7, ב.מ.וו M5, טסלה. חייכו, האחרונה הושפלה ברוב הפעמים; הפסיקו לחייך, זה רק עניין של זמן עד שחשמליות יפרקו מנועי בעירה פנימית.

שני אירועים / בא מהשוליים
צילום: יובל לוי

לא מעט קשיים עמדו על הפרק, בירוקרטיה ישראלית וגדול מזה, בירוקרטיה משטרתית, וזה היה אחרי אסון מירון, אז תבינו את הקושי שבעניין. הוסיפו לכך את זה שהקהל הוא מעורב, יהודים־ערבים, והדאגה המשטרתית כבר הקשתה הרבה יותר. הם התאמנו אפילו בחילוץ ברמה של מהומות, לא תאונות.

חבר'ה מהמועדון הושקעו כבר באירוע, במאות אלפי שקלים לטענתם, וזה היה או להפסיד את הכל או לקחת סיכון, ובמקרה הטוב ההשקעה תחזור ובמקרה הרע, היא תגדל. אבל החוסר בטריבונות (אסון מירון...) והמרחק הרב בשילוב הבטונדה שרצה לאורך המסלול, צמוד למתחרים, גרמו לזה שלא באמת היה ניתן לצפות באירוע. לא לצפות כראוי לפחות.

היו כאלה שהעלו סרטונים תוך ששולחים עקיצות על זה שהם נמצאים במירוץ "הגגות" הכי מושקע בישראל (תוצאה של מיקום צפייה נמוך ובטונדה שמסתירה). סופ"ש כזה כולל לינה זה אלפי שקלים ובהחלט ניתן להבין את ההתמרמרות של הצופים. המוצדקת כמובן.

שני אירועים / בא מהשוליים
צילום: יובל לוי

ותרשו לי לסיים עם משהו חיובי. רפי מזרחי ואולג וסיליקוב, הראשון נוהג על פורד סיירה עם מנוע LS והשני נוהג על ב.מ.וו סדרה 3 עם מנוע של טויוטה סופרה. הם דאגו לעשות כיף לקהל בין המקצים תוך שהם מאמצים את המכוניות שלהם בחום האילתי, כמו ששום מכונה לא התאמצה שם בעשרים השנים האחרונות. לא מובן מאליו. אלופים.

שני אירועים / בא מהשוליים
צילום: שחף אבגר

מועדון אולדסקול למען ילד אחד
הכל התחיל כאשר חבר מועדון ראה פוסט של אימא של ילד עם צרכים מיוחדים, שביקשה שיבואו ליומולדת שלו. הילד לומד במסגרת רגילה, ובני כיתתו לא שתפו פעולה.

אבל מה שקרה הוא שאותו חבר מועדון, ואולי אתם מכירים אותו, שמוליק קיטייניק — הופיע כאן באוטו של השכן בגיליון 402 עם קרמן גיהה (ורק שתדעו שהחוצפן מכר את הרכב שהצטלם אתו למגזין וקנה אחר) — העלה את העניין בקבוצת הפייסבוק של המועדון.

שני אירועים / בא מהשוליים
צילום: שחף אבגר

מנהלי המועדון, שכולל כנראה את המכוניות הכי צבעוניות בישראל, הרימו את הכפפה. חבריו אספו מגבית, קנו לילד מתנה והעניקו לו אותה במסיבת הפתעה שהתקיימה באחד החניונים בו הם נפגשים. אז גם מכוניות מיוחדות, גם אנשים מקסימים, גם ילד מאושר. אני לא טיפוס מאמין, אבל לך תמצא מילים אחרות למה שאני הולך להגיד עכשיו — עשיתם חתיכת מצווה.

לילד הזה, שקוראים לו שון, יש גם איחולי מזל טוב ממערכת אוטו, וחוץ מזה, גם לנו יש מתנה בשבילך — מנוי למגזין.

מזל טוב למגזין מוטו
המגזין שחסרים לו שני גלגלים, ובורג, חוגג 400 גיליונות. שיהיה במזל!